reklama

Nehody eu - ako prísť o auto na dva mesiace

V piatok 17.10. 2014 v Bratislave lialo ako z krhly. Určite aj to zapríčinilo, že som sa stal účastníkom autonehody. Nestalo sa nič vážne, na križovatke pri IKEA som sa na rozdiel od vodiča za mnou vyhol a ubrzdil keď zastalo auto predo mnou. Výsledkom nehody boli dva rozbité zadky a jeden predok vodičovho auta za nami. Taká mestská klasika. Vodič za mnou bol podivný týpek. Starší, trochu česky hovoriaci turek, ktorý si pri tejto príležitosti zrejme na totálku rozbil svoje 15 ročné Mondeo, poistené v Českej pojišťovni.  Na mojom Passate to vyzeralo na výmenu kufra, ľavého blatníka a odtrhnutého výfuku. Pre istotu som ako prvé volal políciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Stále lialo a tak sme posedávali v autách a vypisovali papiere pre poisťovňu. Asi za dvadsať minút prišla a sebavedomo zaparkovala, všetko riešiaca Octavia s pustenými majákmi. Nehody.eu. Chlapík vo fosforeskujúcom kabáte vystúpil a začal riešiť. Najmä kto je poškodený, a komu môže poskytnúť komplexné služby. Od vypísania papierov, cez odťahovaciu službu, servis, náhradné vozidlo a zastupovanie v konaní s poisťovňou. Samozrejme, všetko úplne bezplatne. Po ďalších dvadsiatich minútach prišla policajná dodávka. Štandardná kontrola dokladov, fúkanie všetkým trom vodičom s výsledkom 0-0-0 a nakoniec pokuta pre posledného v reťazci. Žiadne fotenie ani vyšetrovanie. To sa vraj pri takýchto maličkostiach nerobí. Dôležité sú naše papiere, ktoré si vzájomne vypíšeme pre poisťovňu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chlapík vo fosforeskujúcom kabáte, ktorého živobytím sú nehody, pofajčieval, postával a snažil sa byť nápomocný. Ako tento Váš biznis model funguje? Opýtal som sa. Sme česko-slovenská jednotka na trhu. S 15 ročnou históriou. Ostatní nás kopírujú a kradnú nám zákazníkov. Už okolo prešli aspoň dvaja konkurenti. Nevšimli ste si ich? Jednoducho máme svoj servis a požičovňu a zákazky si zháňame v teréne. Pomáhame priamo na mieste, keď to človek potrebuje a nečakáme, kým nás zákazníci vyhľadajú. Sme o krok vpred. Zaujímavý nápad a asi to môže fungovať, rozmýšľam a vyhľadávam cez mobil na internete, aké skúsenosti majú ľudia s touto firmou. A keďže nenachádzam nič negatívne napokon im dám šancu. Koniec-koncov, auto už v záruke nemám, havarijnú poistku tiež nie a tak mi je jedno, kde ho opravia. Hlavne nech je to čím skôr a takto bude v servise ihneď, nebudem musieť zháňať a vybavovať. Žiadne starosti. A chlapík tvrdí, že administratíva je vybavená za 15 minút a auto hotové do dvoch týždňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Smerujeme na Vajnorskú, no po pár metroch mi je jasné, že moja ľavá zadná pneumatika dosť trpí kontaktom s odtrhnutým výfukom. Na vedľajšej ceste zastavujem a informujem o tom chlapíka v Octavii. To nič nie je, tých pár kilometrov do servisu to určite zvládne, presviedča ma. Opäť sa pohýname, pár metrov, rana a pneumatika v prdeli. Nezvládla. No, nemal som mu veriť. Chlapík teda volá odťahovku, ktorá po ďalších 15 minútach prichádza.

V cieli vchádzame do areálu na konci ktorého je zopár garáži. Sídlo firmy, kancelárie a servis v jednom. Chlapík ma odovzdáva kolegovi, s ktorým spisujem všetky potrebné papiere - splnomocnenie na zastupovanie, zmluvu o zapožičaní náhradného vozidla, zákazkový list. Asi po pol hodine sme hotoví a ja si preberám sedemročný Ford Focus. Štartujem a kričím chlapíkovi, že svieti Airbag. Vieme o tom, ale to nič nie je. Hlavne si nezabudnite lístok aby ste vyšli cez rampu. Tak vyrážam. To nič, dva týždne to nejako vydržím a dlhšie cesty si preplánujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bojím sa jazdiť mimo mesta. Vlastne aj v rámci mesta mám zmiešané pocity. Kolesá vydávajú divné zvuky - asi brzdové platničky, motor občas zdochne, dvere spolujazdca sa nedajú otvoriť. Jazdím minimálne. Po dvoch týždňoch volám do servisu. Tak ako ste na tom? Dobre, dobre, auto ide koncom týždňa do lakovne, začiatkom budúceho týždňa si môžete prísť pre neho. Som sklamaný, ale akceptujem. V pondelok sa mi nikto neozýva. Volám, nemôžem sa dovolať, píšem email. Nakoniec sa v utorok dovolám. Tak ako ste na tom? Dobre, dobre, auto ide koncom týždňa do lakovne, začiatkom budúceho týždňa si môžete prísť pre neho. De-javu! Ako to myslíte? Však to ste mi hovorili minulý týždeň! No, nastali nejaké komplikácie, museli sme ešte niečo naviac opraviť a doobjednať. Tak kedy? Začiatkom budúceho týždňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potrebujem pracovne cestovať. Už to nemôžem ďalej riešiť zneužívaním známych a prekladaním stretnutí. Prišiel ďalší týždeň. Opäť volám, bez úspechu, vypisujem emaily, vyhrážam sa právnym postupom. Focus nie je v stave aby som ho používal. Moje auto je v nedohľadne a tak vo štvrtok dostávam Octaviu, na ktorej sa môžem odvážiť aj na východ Slovenska. Len do pondelka, potom už určite dostanem svoje auto späť. Dôjdem do Popradu, kde Octavia smeruje do autorizovaného servisu. Servisáci v Škodovke odhadovali dojazd ešte 10 km. Výmena ložiska za 226 EUR mi dvíha adrenalín. Volám svojim nehodovým "kamošom" v Bratislave a dozvedám sa, že tieto autá sú stále vyťažené a tak sa takéto veci stávajú. Divne škrípe aj v druhom kolese. Na spiatočnej ceste je noc a začína pršať. Zapínam stierače, nič nevidím. Kupujem stierače.

Svoje auto som dostal na ôsmy týždeň od nehody. Vyzerá, že je v poriadku, no môj pocit z tejto spolupráce je vyslovene negatívny. A to napriek tomu, že všetky služby boli pre mňa bezplatné. Pre mňa je však dôležitejší čas a úsilie, ktoré ma stáli nevyhnutné náhradné riešenia. Počas doby opravy mi bolo sľúbených šesť finálnych termínov odovzdania. Ani raz ma nikto proaktívne neinformoval, že termín nebude dodržaný. Najčastejšou reakciou bola pozícia mŕtveho chrobáka - bezúspešné telefonáty a zbytočné emaily. Potom vyhováranie sa na poisťovňu, dodávateľov dielov a externú lakovňu. Som prekvapený, ako neskutočne sa dá pokaziť dobrý nápad. A najmä, že s takýmto prístupom môže mať akákoľvek firma históriu a najmä budúcnosť. Ak pri mne ešte niekedy zastaví podobná Octavia s majákmi a vystúpi chlapík vo fosforeskujúcom kabáte viem kam ho pošlem.

A vy páni nehoďáci, zamyslite sa, prosím, nad tým.

Branislav Bálint

Branislav Bálint

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kritik spoločnosti. Občas mladý, vtipný a inteligentný. A niekedy zase nie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéVýrobaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu